Am inceput cu dreptul si am acordat o nota aproape de maxim noului Logan. De ce? Simplu, pentru ca arata bine. Arata extrem de bine pentru cea mai ieftina masina de pe piata si arata incredibil de bine fata de generatia anterioara. Inginerii si designerii de la Dacia s-au intalnit si au spus: haideti sa facem un salt in spatiu cu noile modele. Si au facut.
Aceasta generatie de Dacia Logan incepe deja sa poarte numarul 2. Pesemne
ca in curand va ajunge precum VW Golf, sa aiba o serie nelimitata de
numere. Si asta este bine, pentru ca longevitatea unui model tradeaza
succesul de care se bucura. Si nu vad de ce nu ar avea succes o masina cum e Dacia Logan.
La exterior, partea din fata este fara indoiala reusita intregii
caroserii. Totul este nou si actualizat, linii moderne, faruri ascutite
si o grila frontala mare. Ba mai mult, designerii au vrut sa aduca si un
plus de sportivitate acestui model de familie, prin intermediul
spoilerului care are o buza agresiva. In laterale, lucrurile se
cumintesc. Chiar bine. Aici avem un "deja-vu" si recunoastem vechiul Logan, cu portiere mari, linii drepte si o garda la sol inaltata.
La fel si cu partea posterioara, unde vedem multe asemanari cu
generatia precedenta. Insa avem stopuri noi, o usa de portbagaj mare si
grosolana ce tradeaza spatiul colosal din interior, si o bara cuminte,
din 2 bucati.Am sa ma opresc putin la exterior asupra catorva elemente. In primul
rand, usa de la busonul de benzina este la fel de mare ca hubloul unei
masini de spalat. Nu prea inteleg de ce este asa de uriasa. Farurile
sunt chiar atragatoare, bine facute, si daca ai face un close-up doar pe
far, ai putea jur ca te uiti la o masina japoneza. Si, in cele din
urma, daca tot suntem la aspectul exterior, mai mentionez faptul ca
portbagajul nu mai are un maner de care sa-l ridici. Adica are doar
butonul in care bagi cheia, il apesi si... Gata. Ridici portiera
portbagajului de unde apuci. E bine ca este usoara si o poti ridica de
buton.
Chiar daca suntem carcotasi si reusim sa mai gasim pe ici-colo mici
elementa la care s-ar fi putut lucra mai bine, fara costuri
suplimentare, mereu trebuie sa ne reamintim ca avem de-a face cu o
masina accesibila publicului larg. Si, in cazul de fata, imbunatatirile
si lucrurile pozitive sunt infinit mai multe decat cele negative. Si am
mai realizat ceva: imi place strategia asta a inginerilor francezi. Au
zis: haideti sa investim in design nou pentru partea frontala,
adica partea care se vede si ramane intiparita in mintea clientilor, si
mai putin in laterale si spate. Si iata ca a functionat. Asta numesc eu cost-control. Bravo Dacia!
Pentru
mai multe detalii vizitati-ne la:
http://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-dacia-logan-0-9-tce-turbo-toate-secretele-masinii-romanesti-17199.html
Pentru
mai multe detalii vizitati-ne la:
http://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-dacia-logan-0-9-tce-turbo-toate-secretele-masinii-romanesti-17199.html
La început de 2013, în plină iarnă, am făcut cunoştinţă cu cea mai nouă variantă a celei mai cunoscute maşini hibrid din lume: Toyota Prius Plug-in. Adică un Prius care se poate alimenta de la o priză de curent electric şi care poate circula nişte zeci de kilometri în regim strict electric. O reţetă reuşită? Părerile în continuare.Primul lucru pe care îl am de spus despre Toyota Prius Plug-in Hybrid este că se deosebeşte foarte puţin de o Toyota Prius normală. De fapt, trebuie să fii fan sau specialist pentru ca să realizezi că e o maşină puţin altfel.Găsiţi în mai puţin de 30 de secunde diferenţele faţă de un Prius normal! Nu sunt multe... Din exterior, Prius Plug-in este, practic, aceeaşi maşină cu un Prius normal. Ceea ce e foarte bine, deoarece e aproape imposibil să găseşti pe cineva care are cât de cât habar de maşini care să nu recunoască forma şi identitatea lui Prius. O maşină dedicată mai mult femeilor cu simţ de răspundere, sau celor cărora nu le e jenă să fie catalogaţi drept fani ai gadgeturilor pe roţi, ori pur şi simplu celor cu bani şi care vor să aibă o imagine eco. Adică Prius Plug-in rămâne aceeaşi berlină aerodinamică şi căreia nu ai ce să-i reproşezi la cât de pertinent arată.Aşa, e un Prius, ce e aşa special la maşina asta? Stickerele, probabil...” Nu doar stickerele! Modelul nostru de test era uşor de recunoscut ca fiind un ”Prius care se alimentează de la priză” din cauza stickerelor sugestive. În lipsa acestora, cunoscătorii au un indiciu suficient: al doilea ”buşon”, de pe partea dreaptă, în spate. În ce priveşte interiorul, din nou ”deja-vu”: design general high-tech, dar cu o puternică notă de calm; materiale bune şi în mare parte care induc ideea de eco, nu de premium; spaţiu excelent pentru 5 persoane, cu mici rezerve pentru spaţiul la cap al celor de pe banchetă.”Furnirul” de pe bord dă, într-adevăr, impresia de eco, dar compoziţia lui rămâne o enigmă Ca nivel de dotări, Prius Plug-in Hybrid îşi răsfaţă utilizatorul cu multe chestii ţinând de confort, nu chiar ca o berlină de lux, dar cu siguranţă la nivelul unui client pretenţios: de la aer condiţionat automat bi-zonă şi sistem audio premium JBL până la faruri cu LED şi sistem de navigaţie cu touchscreen de 6,1 inci.O mică surpriză, însă, în portbagaj: într-un locaş sub podeaua portbagajului este plasat un cablu, unul dintre capete potrivindu-se ca o mănuşă în cel de-a doilea ”buşon”, iar celălalt în orice priză de 220 V...