Am inceput cu dreptul si am acordat o nota aproape de maxim noului Logan. De ce? Simplu, pentru ca arata bine. Arata extrem de bine pentru cea mai ieftina masina de pe piata si arata incredibil de bine fata de generatia anterioara. Inginerii si designerii de la Dacia s-au intalnit si au spus: haideti sa facem un salt in spatiu cu noile modele. Si au facut.
Aceasta generatie de Dacia Logan incepe deja sa poarte numarul 2. Pesemne
ca in curand va ajunge precum VW Golf, sa aiba o serie nelimitata de
numere. Si asta este bine, pentru ca longevitatea unui model tradeaza
succesul de care se bucura. Si nu vad de ce nu ar avea succes o masina cum e Dacia Logan.
La exterior, partea din fata este fara indoiala reusita intregii
caroserii. Totul este nou si actualizat, linii moderne, faruri ascutite
si o grila frontala mare. Ba mai mult, designerii au vrut sa aduca si un
plus de sportivitate acestui model de familie, prin intermediul
spoilerului care are o buza agresiva. In laterale, lucrurile se
cumintesc. Chiar bine. Aici avem un "deja-vu" si recunoastem vechiul Logan, cu portiere mari, linii drepte si o garda la sol inaltata.
La fel si cu partea posterioara, unde vedem multe asemanari cu
generatia precedenta. Insa avem stopuri noi, o usa de portbagaj mare si
grosolana ce tradeaza spatiul colosal din interior, si o bara cuminte,
din 2 bucati.Am sa ma opresc putin la exterior asupra catorva elemente. In primul
rand, usa de la busonul de benzina este la fel de mare ca hubloul unei
masini de spalat. Nu prea inteleg de ce este asa de uriasa. Farurile
sunt chiar atragatoare, bine facute, si daca ai face un close-up doar pe
far, ai putea jur ca te uiti la o masina japoneza. Si, in cele din
urma, daca tot suntem la aspectul exterior, mai mentionez faptul ca
portbagajul nu mai are un maner de care sa-l ridici. Adica are doar
butonul in care bagi cheia, il apesi si... Gata. Ridici portiera
portbagajului de unde apuci. E bine ca este usoara si o poti ridica de
buton.
Chiar daca suntem carcotasi si reusim sa mai gasim pe ici-colo mici
elementa la care s-ar fi putut lucra mai bine, fara costuri
suplimentare, mereu trebuie sa ne reamintim ca avem de-a face cu o
masina accesibila publicului larg. Si, in cazul de fata, imbunatatirile
si lucrurile pozitive sunt infinit mai multe decat cele negative. Si am
mai realizat ceva: imi place strategia asta a inginerilor francezi. Au
zis: haideti sa investim in design nou pentru partea frontala,
adica partea care se vede si ramane intiparita in mintea clientilor, si
mai putin in laterale si spate. Si iata ca a functionat. Asta numesc eu cost-control. Bravo Dacia!
Pentru
mai multe detalii vizitati-ne la:
http://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-dacia-logan-0-9-tce-turbo-toate-secretele-masinii-romanesti-17199.html
Pentru
mai multe detalii vizitati-ne la:
http://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-dacia-logan-0-9-tce-turbo-toate-secretele-masinii-romanesti-17199.html
Am condus în România noul break al americanilor de la Chevrolet, mai sus menţionatul Cruze SW. Cum s-a comportat modelul şi ce impresii a lăsat în urmă, aflaţi în rândurile ce urmeAmericanii de la GM nu fac compromisuri şi aleg să mizeze în continuare pe platforma implementată pe Chevrolet Cruze, medaliată cu cinci stele la testele de siguranţă realizate de EuroNCAP. După modelele sedan şi hatchback, gama Cruze este extinsă cu varianta break botezată Station Wagon, pusă în slujba clienţilor familişti. DESIGN EXTERIOR Încă de la primul contact vizual, Cruze SW a reuşit să mă facă să întorc privirea spre el şi a doua oară, deşi nu se abate foarte tare de la liniile lui Cruze Hatchback, de pildă.În afară de caroseria lungită pentru a măsura 4.675 mm şi modelată tipic pentru un break, Cruze SW vine cu modificările discrete aduse de recentul facelift al gamei: faruri mai alungite, iar zona proiectoarelor de ceaţă precum şi calandrul au fost decorate cu elemente cromate. Nici stopurile nu fac notă discordantă şi designul plăcut al acestora se aliniază perfect cu liniile caroseriei.Trebuie să recunosc că jantele negre disponibile cu echiparea LTZ m-au dus preţ de câteva secunde cu gândul la mult mai năbădăiosul Chevrolet Camaro din DESIGN INTERIOR ŞI CONFORT Intrat în habitaclul lui Cruze SW, remarc vizibiliatea foarte bună oferită atât şoferului, cât şi pasagerului din dreapta. Regăsim şi aici inserţii cromate asortate cu lumina albastră a instrumentelor de bord, delicată cu ochiul şoferului. Per total materialele arată bine şi sunt plăcute la atingere. Chiar dacă pe alocuri acestea alternează de la tare la moale, nivelul de calitate este unul bun raportat la preţul maşinii şi segmentul din care face parte.Transformers. Revenind cu picioarele pe pământ, acestea chiar schimbă sesizabil în bine aspectul general al lui Cruze SW.Zgomotul este ţinut afară, unde îi e locul, de către insonorizarea bună a habitaclului, care permite doar motorului să-şi propage undele sonore spre ocupanţi, însă nu mai devreme de pragul de 3.000 rpm şi deloc deranjant. Ca şi la fraţii de concern Astra Sedan sau Astra Biturbo, ambianţa primitoare este uşor perturbată de dispunerea relativ aglomerată a butoanelor pe consola centrală. Totuşi, m-am obişnuit suficient de rapid cu aceste comenzi ale sistemului infotainment, după două-trei butonări prelungite.Scaunele încălzite te întâmpină cu o susţinere laterală bună şi reuşesc să te ţină departe de durerile de spate chiar şi după ce petreci ceva mai mult timp la volan. Iar dacă punem la socoteală tapiţeria din piele, disponibilă cu nivelul de echipare LTZ+, Cruze SW oferă un aport considerabil de confort. Bancheta este suficient de încăpătoare pentru trei persoane, fără a neglija spaţiul pentru genunchi şi coate. Numărul mare al spaţiilor de depozitare şi modul practic în care au fost gândite fac echipă bună cu portbagajul cu capacitatea de 500 l, care poate fi extins până la aproape 1.500 litri graţie banchetei rabatabile şi fracţionabile 60:40.Trag linie şi prima impresie pe care mi-o lasă Cruze Station Wagon este aceea a unui fost “bad boy” în tinereţe, devenit mai responsabil şi interesat de confortul şi siguranţa celor aflaţi la bordul său, în special a familiilor, cărora le oferă un design bine închegat şi o ergonomie bună, precum şi un spaţiu măricel în portbagaj.
La început de 2013, în plină iarnă, am făcut cunoştinţă cu cea mai nouă variantă a celei mai cunoscute maşini hibrid din lume: Toyota Prius Plug-in. Adică un Prius care se poate alimenta de la o priză de curent electric şi care poate circula nişte zeci de kilometri în regim strict electric. O reţetă reuşită? Părerile în continuare.Primul lucru pe care îl am de spus despre Toyota Prius Plug-in Hybrid este că se deosebeşte foarte puţin de o Toyota Prius normală. De fapt, trebuie să fii fan sau specialist pentru ca să realizezi că e o maşină puţin altfel.Găsiţi în mai puţin de 30 de secunde diferenţele faţă de un Prius normal! Nu sunt multe... Din exterior, Prius Plug-in este, practic, aceeaşi maşină cu un Prius normal. Ceea ce e foarte bine, deoarece e aproape imposibil să găseşti pe cineva care are cât de cât habar de maşini care să nu recunoască forma şi identitatea lui Prius. O maşină dedicată mai mult femeilor cu simţ de răspundere, sau celor cărora nu le e jenă să fie catalogaţi drept fani ai gadgeturilor pe roţi, ori pur şi simplu celor cu bani şi care vor să aibă o imagine eco. Adică Prius Plug-in rămâne aceeaşi berlină aerodinamică şi căreia nu ai ce să-i reproşezi la cât de pertinent arată.Aşa, e un Prius, ce e aşa special la maşina asta? Stickerele, probabil...” Nu doar stickerele! Modelul nostru de test era uşor de recunoscut ca fiind un ”Prius care se alimentează de la priză” din cauza stickerelor sugestive. În lipsa acestora, cunoscătorii au un indiciu suficient: al doilea ”buşon”, de pe partea dreaptă, în spate. În ce priveşte interiorul, din nou ”deja-vu”: design general high-tech, dar cu o puternică notă de calm; materiale bune şi în mare parte care induc ideea de eco, nu de premium; spaţiu excelent pentru 5 persoane, cu mici rezerve pentru spaţiul la cap al celor de pe banchetă.”Furnirul” de pe bord dă, într-adevăr, impresia de eco, dar compoziţia lui rămâne o enigmă Ca nivel de dotări, Prius Plug-in Hybrid îşi răsfaţă utilizatorul cu multe chestii ţinând de confort, nu chiar ca o berlină de lux, dar cu siguranţă la nivelul unui client pretenţios: de la aer condiţionat automat bi-zonă şi sistem audio premium JBL până la faruri cu LED şi sistem de navigaţie cu touchscreen de 6,1 inci.O mică surpriză, însă, în portbagaj: într-un locaş sub podeaua portbagajului este plasat un cablu, unul dintre capete potrivindu-se ca o mănuşă în cel de-a doilea ”buşon”, iar celălalt în orice priză de 220 V...
Taxa Auto 17 Ianuarie Timbrul de mediu incepe sa ia forma
Noua taxa auto 2013 se transforma in curand intr-un timbru de mediu. Rovana Plumb a anuntat ca aceasta noua taxa se apropie de forma finala. Se pare ca va fi platita de toate masinile, indiferent de anul fabricatiei, daca pana acum nu s-a platit vreo taxa auto. In acelasi timp, Ponta spune ca forma actuala a taxei auto, in care masinile mai vechi de 2007 platesc sume uriase, poate sa disparaDupa ce a fost amanata de guvernul Boc, Taxa Auto 2013 a intrat in vigoare de la 1 ianuarie. Conform acesteia, in afara de masinile noi care platesc sume mici, chiar si masinile inscrise in Romania, mai vechi de 2007, trebuie sa plateasca la schimbarea proprietarului o taxa.
De exemplu, pentru o masina cu motor 1.8 din 2006, noul proprietar trebuie sa scoata din buzunar cam 1600 de Euro. Insa in cazul masinilor vechi, cum ar fi chiar si o Dacie din 1995, noul proprietar trebuie sa dea la stat cam 3500 de Euro.
Ponta a zis ca astfel de neconcordante sunt considerate aberatii, asa ca noul timbru trebuie sa fie mai realist. Astfel, se pare ca taxa auto se va transforma intr-o taxa de mediu, sub forma unui timbru.
Acest timbru va fi platit de masinile de transport de maximum 8 locuri, iar celelalte masini, utilitare sau de mare tonaj, vor plati ca si pana acum Taxa Auto 2013.
O noutate a acestui timbru de mediu este faptul ca emisiile de CO2 vor fi luate in seama integral, nu doar 30% ca acum. In plus, se vor calcula si emisiile, nu cilindreea. Adica se va ajunge ca masinile care polueaza cel mai mult, vor plati cel mai mult. Aici intervine insa o neconcordanta. o masina de 300 de Euro, veche de zeci de ani, va avea un timbru de mediu ce va valora probabil maximum 10% din valoarea de vanzare.
Mai mult, Ponta mai spune ca este posibil sa se renunte complet la taxa auto actuala, iar masinile mai vechi de 2007 sa nu mai plateasca taxa de mediu, ci doar acest timbru.
Un lucru e clar, asa cum ne-a invatat istoria: Taxa Auto se va mai modifica de multe ori, pana cand sa ajunga la o varianta finala. Momentan este taxa intrata in vigoare de la 1 ianuarie, o taxa auto aberanta, uriasa, care insa se apropie de sfarsit.Acest timbru va fi platit de masinile de transport de maximum 8 locuri, iar celelalte masini, utilitare sau de mare tonaj, vor plati ca si pana acum Taxa Auto 2013.
O noutate a acestui timbru de mediu este faptul ca emisiile de CO2 vor fi luate in seama integral, nu doar 30% ca acum. In plus, se vor calcula si emisiile, nu cilindreea.